مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر در 1403

بر اساس تازه ترین خبرها مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در 1403 اعلام شد.

مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر در 1403
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، مدیرکل بهزیستی مازندران، ایجاد ۳۳ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان را از دستاوردهای ماندگار عنوان کرد و گفت که این میزان اشتغال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایجاد شده است.

فریبا بریمانی روز دوشنبه ایجاد و توسعه اشتغال برای خودکفایی و توانمندسازی پایدار اقتصادی مددجویان زیرپوشش را از جمله وظایف سازمان بهزیستی ذکرکرد و افزود: این نهاد حمایتی و خدماتی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف به کارفرمایانی که مددجویان را به کارگیری کنند، حق بیمه آنها را پرداخت می کند.

وی از اهدف اصلی این نهاد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان را کمک به ساخت و تامین مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: بهزیستی مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون موفق به تامین و بهسازی ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مدد جویی شده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران تاکنون به یک سوم جمعیت این استان خدمات حمایتی، آموزشی، مداخله ای و پیشگیرانه ارایه کرده است، تصریح کرد: این نهاد حمایتی هم اکنون به ۱۷۰ هزار خانوار و ۴۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی خدمات مستمر و غیر مستمر پرداخت می کند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت شنوایی را غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی و مداخله بهنگام و همچنین غربالگری شنوایی کودکان سه تا ۶ سال عنوان کرد و گفت: در چهار دهه گذشته از عمر با برکت انقلاب، ۴۳۰ هزار نوزاد و شیرخوار در پایگاه های زیرپوشش بهزیستی مازندران غربالگری شنوایی شدند ضمن اینکه با مداخله بهنگام، ۸۰۰ کودک با اختلال شنوایی نیز در سطح استان شناسایی شدند.

بعد از افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال 1403هر خانواده یک نفره نزدیک به 980 تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و 500 هزار تومان، خانواده 3 نفره یک میلیون و 900 هزار تومان، خانواده 4 نفره دو میلیون و 300 هزار تومان و خانواده 5 نفره نزدیک به 3 میلیون دریافت خواهند کرد.

این مبالغ به صورت حدودی است و می تواند با تغییر 100 هزار تومانی همراه باشد.

ت ت
کدخبر: 200989 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها