آغاز بارش در این استانها از فردا

در این مطلب می تواین د از پیش بینی بارش ها در چند روز اخیر در شهرهای مختلف مطلع شوید.

آغاز بارش در این استانها از فردا
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از خبر فوری، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شدت فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه (۱۵ اسفند) در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است که همراه با رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۱۴ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد همچنین بارش پراکنده در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد. شدت بارش امروز در شمال خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد است. بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: سه شنبه (۱۵ اسفند) علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در روز سه‌شنبه در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود که با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: چهارشنبه (۱۶ اسفند) در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار باران و وزش باد رخ می‌دهد. از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (۱۷ سفند) با گذر امواج تراز میانی جو به‌تدریج در شمال غرب مناطقی از غرب سپس در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: جمعه(۱۸ اسفند) در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس وزش باد رخ می‌دهد همچنین دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ اسفند) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳۴ و  حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۶ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا  شهرکرد با کمینه ۷- و  ۵-  درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ت ت
کدخبر: 204074 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها