عکس/ قیمت این گوسفند عجیب دو برابر یک ماشین پورشه است!

گران‌ترین گوسفند جهان، گوسفندان نژاد «دولان» (Dolan) هستند و در حال حاضر فقط هزار راس از این نوع گوسفند در جهان وجود دارد و ثروتمندان چینی علاقه بسیار زیادی دارند.

عکس/ قیمت این گوسفند عجیب دو برابر یک ماشین پورشه است!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از راز بقا، گوسفند نژاد دولان (dolan) به عنوان گرانترین گوسفند جهان شناخته می‌شود، این گوسفند دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. دولان با وجود اینکه جز بهترین نژاد‌های گوسفند در جهان نیست، اما به خاطر همین ویژگی و ظاهر خاص خود و کمیاب بودن، عنوان گران‌ترین گوسفند جهان را یدک می‌کشد.  

تعجب

به گزارش راز بقا؛ زیستگاه اصلی و محل پرورش گوسفند دولان اغلب چین و منطقه کاشغر است، که از شرایط آب و هوایی خاصی برخوردار می‌باشد. این نوع گوسفندان در چین عمدتا توسط کشاورزان مسلمان ایغور پرورش می‌یابند.

در آخرین سرشماری‌ها چیزی بیشتر از ۱۰۰۰ راس از این گوسفند بسیار کمیاب در جهان پرورش و نگهداری می‌شود، که نطفه همه آن‌ها به این منطقه از چین  تعلق دارد.

معمولا دامدارن و کشاورزان چینی به گوسفندان دولان به عنوان یک سرمایه گران قیمت نگاه می‌کنند و اغلب دو یا سه نفر از آن‌ها به طور مشارکتی یک راس از این گوسفندان را خریداری کرده و از آن برای تولید نسل استفاده می‌کنند و به ازای هر نطفه ۸۰۰ هزار یوآن دریافت می‌کنند.

هر کدام از نژاد‌های گوسفندان در جهان دارای ویژگی‌های ظاهری و بدنی مختص و خاص به خود هستند. در این بین نژاد دولان به عنوان یکی از نژاد‌های متفاوت در جهان شناخته می‌شود که از نظر ظاهری و بدنی تفاوت بسیار زیادی با سایر نژاد‌های گوسفند دارد. این نوع دام دارای بدنی بسیار قوی هستند، که دلیل این امر نیز جثه و هیکل بسیار بزرگ آن‌ها می‌باشد. وزن گوسفنده زنده دولان زیاد است و در دوره‌های مختلف آن‌ها شاهد افزایش وزن بسیار زیادی می‌شوند.

به طور مثال در شش ماهگی این گوسفندان دارای وزنی حدود ۱۰۰ کیلو گرم هستند، همچنین قد آن‌ها به حدود ۱۶۰ سانتی متر می‌رسد که تمام این‌ها نشان دهنده جثه بسیار تنومند این نژاد است. همچنین دنبه این نوع گوسفند دارای شکلی گرد است که حالتی سفت و محکم دارد، و مانند دنبه سایر گوسفندان افتاده نیست.

این نوع نژاد به خاطر اینکه تعداد محدودی از آن در جهان وجود دارد و همچنین ویژگی‌های بسیار خاص اندامی و ظاهری، از قیمت بسیار زیادی نیز برخوردار است. به این صورت که قیمت هر کیلو از گوشت این نژاد به حدود چند هزار دلار می‌رسد، به این خاطر افراد بسیار کمی در جهان قادر به تهیه و استفاده از این نوع گوشت هستند.  

دوسال پیش  در یک مراسم در کشور اسکاتلند این نوع نژاد گوسفند به قیمت حدود ۱۵۲ هزار پوند فروخته شد، که قیمتی دو برابر یک ماشین پورشه دارد.

ت ت
کدخبر: 213316 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها