۹۰ درصد شهرستان‌های این استان قرمز کرونایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های جم، دیلم و گناوه از نارنجی (پرخطر )به قرمز ، ۹۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

۹۰ درصد شهرستان‌های این استان قرمز کرونایی شدند
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه گفت: براین اساس شهرستان‌های دیر، تنگستان، عسلویه، کنگان، دشتستان، دشتی، جم، دیلم و گناوه از توابع استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: طبق گزارش سامانه ماسک تنها شهرستان بوشهر است که در زمان حاضر در وضعیت نارنجی کرونایی است.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ۲۰ درصد به شمار بستری‌های کووید ۱۹ در این استان افزوده می‌شود.

کشمیری بیان کرد: براساس آمارها شمار مرگ و میر نیز در هفته گذشته با ۲۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن از ۲۳ به ۲۸ مورد در هفته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین آمارها نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان بوشهر اشغال شده و ادامه این روند بستری می‌تواند این استان را با مشکل روبرو کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرشهرستانی امکانات و تجهیزات متناسب با جمعیت همان شهرستان را دارد و نباید اجازه دهیم با شیوع ویروس کرونا و پرشدن ظرفیت مراکز درمانی با مشکل روبرو شویم.

کشمیری با اشاره به بستری روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر یادآور شد: افزایش آمار بستری‌های ناشی از کرونا در این استان نگران کننده‌است و باید با همکاری هم استانی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی افزایش موج پنجم کرونا گرفته شود تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دراین شرایط حساس محدودیت‌های ورود و خروج خودروهای غیر بومی باید به دقت رصد و خودروهای متخلف اعمال قانون شوند و مردم نیز تا حد امکان مگر به ضرورت از منزل خارج نشوند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر وضعیت استان‌های نوار جنوبی شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و رعایت بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی برای گذر از این بحران ضروری است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۱هزار و ۸۰۹ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۲۵۲ نفر نیز براثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 

ت ت
کدخبر: 27011 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها