هشدار؛ دو رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونایی در تهران

معاون درمان ستاد کرونای کلانشهر تهران گفت: ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند.

هشدار؛ دو رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونایی در تهران
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ توکلی، معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: در حال حاضر ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند که از این تعداد، ۴۹۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. هشت هزار نفر به بخش سرپایی  بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران مراجعه کرده و جدیدا ۵۲۰ نفر بستری شده اند. میزان بستری ها نسبت به روزهای قبل حدودا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گفته متخصصان در افرادی که واکسن زده اند و بیماری زمینه‌ای ندارند، ابتلا به کرونا شدید نخواهد بود؛ اما در کسانی که واکسن نزده یا یک دوز دریافت کرده اند و یا بیماری زمینه‌ای دارند؛ بیماری خطرناک و مشابه سویه دلتا است.

طبق آمار عدم استقبال از دریافت دوز سوم واکسن کرونا ، ماسک نزدن و سرعت انتقال ویروس، سه عامل رسیدن به موج ششم این بیماری است.

با اعلام ستاد کرونای شهر تهران میزان ابتلا به بیماری کرونا و واریانت امیکرون به شکل تصاعدی رو به افزایش و آمار فوتی های تهران بعد از مدت ها دو رقمی شده است.

توکلی گفت: مطالعات نشان می دهند که ۵۰ درصد از درگیری ها مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال است و انجام واکسیناسیون تاثیر مثبتی در ابتلای افراد به نوع شدید بیماری کرونا دارد. به نظر می رسد که باید در بازگشایی ها تجدید نظر شود.

ت ت
کدخبر: 64010 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها