واکنش رئیس بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار در بازار امروز

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه قیمت ارز در بازار آزاد واقعی نیست اظهار داشت: مرکز مبادله ارز و طلا به دلیل مشکلات فنی به موقع آماده نشد اما تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود.

واکنش رئیس بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار در بازار امروز
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، فرزین افزود: مرکز مبادله ارز و طلا در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار تصویب شد و برای ساماندهی و توسعه معاملات ارز و طلا است و در گام اول کلیه نیازهای ارزی مردم مثل دانشجویی و مسافری و درمانی تامین می‌شود. در گام‌های بعدی ابزارهای مشتقه ارزی و عملیات سوآپ را هم راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یک جریانی تلاش می‌کند قیمت‌های بالایی را ایجاد کند که از مردم تقاضا می‌کنیم به آن‌ها توجه نکنند، گفت: خبرنگاران به سبزه میدان و صرافی‌ها مراجعه کنند تا نرخ سازی این جریان‌ها به دور از واقعیت را متوجه شوند. صرافی‌ها و شعب بانک‌های ارزی منتخب در ۷ روز هفته فعال هستند. در ۳ روز تعطیل اخیر ایران یا امروز که دبی تعطیل بود نرخ درهم را با نرخ سازی بالا می‌بردند!.

فرزین در ادامه به موضوع حباب ربع سکه ورود کرد و گففت: در هفته آینده ربع سکه هم که حباب زیادی دارد در این بازار عرضه خواهد شد تا حباب آن کاهش بیابد.

ت ت
کدخبر: 138973 تاریخ انتشار
منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها