پیش بینی مسیر بورس تا پایان فروردین

بازار سهام بورس تهران، در ادامه روزهای کم‌رنگ خود، این بار نیز با رخ سبزی رو به رشد گرفت. نشانه‌های مثبتی که در آمار و ارقام معاملات تالار شیشه‌ای نهفته است، نشان‌دهنده انتظارات مثبت سهامداران برای هفته آینده است. با این حال، با وجود سیاست تثبیت نرخ نیمایی دلار، بازار همچنان از پتانسیل بالای خود بهره‌برداری نکرده است.

 پیش بینی مسیر بورس تا پایان فروردین
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از اقتصاد آنلاین، در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۰.۵۳ درصدی، به مقدار ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد قرار گرفت.

این افزایش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه همراه بود که شاخص هم‌وزن به عنوان نماینده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، نیز رشد ۰.۳۶ درصدی (معادل دو هزار و ۷۸۱ واحد) را در پله ۷۷۰ هزار واحدی ثبت کرد.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز چهارشنبه، چهار هزار و ۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۱۴.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

برخلاف سنت همیشگی چهارشنبه‌‌ها، ورود پول از جانب حقوقی‌ها در دقایق پایانی معاملات شدت گرفت و این موضوع نوید انتظارات مثبت اهالی بازار نسبت به بازدهی نمادها در هفته آتی را می‌دهد.

همچنین بیش از ۷۳ نماد در جریان معاملات روز چهارشنبه، به صف خرید نشستند که نشانه مثبت دیگری برای بازگشایی بازار در روز شنبه آتی به شمار می‌رود.

نباید از تاثیر بازگشایی نماد «ذوب» و تاثیر آن بر کلیت بازار غافل شد. با استارت مجدد معاملات سهام ذوب آهن، بازار کمی از حالت خنثی خارح شد و رنگ سبز نقشه بازار بیشتر به چشم آمد.

با این وجود، سیاست تثبیت نرخ دلار نیما، همچنان متهم ردیف اول کم رمق بودن بازار در روزهای ابتدایی سال نو است. در صورتی که سیگنال‌هایی مبنی بر وجود اراده از سوی بانک مرکزی در راستای کاهش فاصله میان نرخ نیما و آزاد اسکناس دلار صادر شود، بازار با پتانسیل بالایی شروع به رشد خواهد کرد.

روز گذشته شاخص هم‌وزن در  با ۲۸۰۰ واحد رشد به ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص قیمت هم وزن با یک هزار و ۵۷۳ واحد رشد به ۴۳۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۱۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۱۲ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی، بیشترین اثر را بر شاخص بورس گذاشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران حدود ۲۲۵ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای آریا، تجلی، دماوند و توسن بیشترین اثر مثبت و نمادهای خاور، انتخاب و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

ت ت
کدخبر: 207172 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها