فوری/ اولین شرایط فروش خودروهای برقی اعلام شد

شرایط فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه اعلام شد.

فوری/ اولین شرایط فروش خودروهای برقی اعلام شد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ بر اساس اطلاعیه جدید سامانه فروش خودروهای وارداتی (اطلاعیه شماره ۱۳)، از ساعت ۱۶ امروز عرضه جدید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شده است که در آن عرضه برخی از خودروهای برقی نیز برای اولین بار به چشم می‌خورد. بنابر اطلاعیه جدید سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیانی که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در سامانه ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده است می‌توانند از ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود از میان محصولات عرضه شده اقدام کنند.

لازم به ذکر است که این طرح، اولین عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی است و پیش از این تنها خودروهای بنزینی یا هایبرید (هیبرید) دراین سامانه عرضه شده بودند. همچنین هیچ گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 حساب خود را بلوکه نموده اند خواهد بود. 

در سیزدهمین اطلاعیه عرضه خودرو در سامانه خودروهای وارداتی، سه محصول زیر با قیمت قطعی در مبادی ورودی عرضه شده‌‌اند:

نیسان سانی | عرضه کننده: شرکت جهان نوین آریا |  قیمت قطعی در مبادی ورودی: یک میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان

لاماری ایما HEV | عرضه کننده:‌شرکت آرین پارس موتور | قیمت قطعی در مبادی ورودی: یک میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

هونگچی E-QM5 | عرضه کننده : بی ام کارز (گروه بهمن) |‌ قیمت قطعی در مبادی ورودی:‌یک میلیارد و ۸۰۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان

در کنار سه محصول فوق، دو محصول نیز با برآورد قیمت علی الحساب (نه قیمت قطعی) در مبادی ورودی عرضه شده‌اند که شامل لونا GRE  محصول برقی ایران خودرو با قیمت فروش علی الحساب در مبادی ورودی ۹۴۵ میلیون تومانی و هوندا ENS1  محصول وارداتی شرکت معین خودرو ایرانیان با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی معادل یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است. در میان ۵ محصول عرضه شده در این طرح، نام سه محصول برقی و یک محصول هایبرید دیده می‌شود. 

قیمت‌ها نهایی نیست 

نکته قابل توجه دیگر این است که قیمت‌های بیان شده صرفاً قیمت خودرو در مبادی ورودی است و هزینه‌های قانونی دیگری نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... نیز بر قیمت‌های اعلامی افزوده خواهد شد. 

از سوی دیگر، عدم پرداخت وجه توسط خریداران در هر یک از مراحل فروش، به منزله انصراف از طرح تلقی شده و متقاضی از فرآیند اولویت‌بندی خودروهای وارداتی حذف خواهد شد. 

این طرح فروش از این جهت حائز اهمیت است که در آن برایاولین بار خودروهای برقی برای خرید عموم عرضه شده است واین مساله نشان دهنده این است که علاوه بر دسترسی ناوگانحمل و نقل عمومی به خودروهای برقی، مشتریان حقیقی نیزامکان خرید خودروهای برقی را خواهند داشت. البته در حالحاضر با توجه به عدم توسعه جایگاه‌های شارژ در سطح کشور،کماکان دغدغه دسترسی به ایستگاه شاٰرژ می‌تواند یک دغدغهبزرگ برای خریداران این دسته از خودروها به شمار رود.

ت ت
کدخبر: 213327 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها