پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

روند مثبت در بازار سهام از چهارشنبه هفته گذشته و پس از ریزش‌های شدید در دو هفته قبل آغاز شد. کارشناسان معتقدند احتمال ادامه این روند تا انتهای بهمن ماه وجود دارد.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، روند مثبت در بازار سهام از چهارشنبه هفته گذشته و پس از ریزش‌های شدید در دو هفته قبل آغاز شد. این روند پس از چهار روز معاملاتی با پنج درصد رشد همچنان ادامه دارد. دیروز ارزش معاملات نیز از ۴۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و به ۴۵۰۰ میلیارد رسید. کارشناسان معتقدند احتمال ادامه این روند تا انتهای بهمن ماه وجود دارد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام، در این خصوص گفت: با توجه به افزایش حجم معاملات در دو روز اخیر به نظر می‌رسد بازار سهام امروز با لیدری دو گروه خودرو و بانک مثبت خواهد بود. بازگشت دو نماد بانک تجارت و ملت که با صف خرید خوبی همراه بودند این نوید را می‌دهد که امروز این گروه با افزایش تقاضا همراه باشد.

وی ادامه داد: از طرفی واگذاری بلوک ایران‌خودرو و سایپا باعث افزایش تقاضا در گروه خودرویی شد. در بازار دیروز نقدینگی از سمت پتروپالایشی‌ها به سمت خودرویی و بانکی رفت. این چرخش نقدینگی برای بازار خوب است چرا که گروه‌های مختلف را تحت تاثر قرار خواهد داد.

حدادی عنوان کرد: مقداری از نگرانی‌های روزهای قبل در بازار کم شده است. البته شاخص در محدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مقاومت خواهد داشت و باید دید از این مقاومت عبور خواهد کرد یا خیر.

این کارشناس خاطرنشان کرد: احتمالا افزایش عرضه در بازار امروز وجود داشته باشد، اما در مجموع به نظر می‌رسد امروز بازار مثبت خواهد بود چرا که بازار دیروز در مقابل عرضه‌های موجود مقاومت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بهمن تا حدود زیادی وضعیت بودجه سال ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد، مهمترین ریسک بازار سهام از بین می‌رود. به احتمال زیاد مصوباتی که در کمیسیون تلفیق به ضرر بازار سرمایه بود در صحن علنی مجلس رای نمی‌آورد و این خبر خوبی برای بازار است.

حدادی اظهار کرد: از طرف دیگر روند مذاکرات رو به جلو است و اخبار امیدوارکننده‌ای به گوش می‌رسد. به نتیجه رسیدن مذاکرات وین برای بورس خبر خوب دیگری است. در انتهای بهمن این نگرانی به وجود می‌آید که دولت به دلیل کسری بودجه مجددا دست به انتشار اوراق بزند و این موضوع شاید برای بازار مشکل ایجاد کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که رقمی که دولت اجازه انتشار اوراق دارد زیاد نیست. آن میزان هم توسط بیمه و بانکی‌ها خریداری خواهد شد؛ لذا بازار سهام از این حیث دچار مشکل نخواهد شد. همچنین اگر در بازارهای جهانی شاهد تغییر خاصی نباشیم احتمالا بازار سهام با روندی خنثی در اسفند به کار خود در سال ۱۴۰۰ پایان دهد.

منبع: تجارت‌نیوز

ت ت
کدخبر: 64153 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها