دولت به این شکل حساب مردم را شارژ خواهد کرد

با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق، حذف ارز ترجیحی فعلا منتفی شده است؛ در این شرایط نیز موضوع پرداخت یارانه جدید موضوعیت نخواهد داشت.

دولت به این شکل حساب مردم را شارژ خواهد کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین تاکنون عملی نشده است. تاکنون هیچ مسئولی زمان دقیق پرداخت یارانه جدید را اعلام نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است. حال یارانه نقدی واریز شد و از یارانه جدید خبری نبود و همان مقدار قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز شد  .در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

 پاییز امسال حذف ارز ترجیحی، تقریبا قطعی به نظر می رسید. قطعی شدن حذف ارز ترجیحی همانا و حدس و گمان‌ها برای یارانه جدید همان. چرا که اگر ارز ترجیحی حذف می‌شد، دولت باید برای جبران آن از سیاست‌های حمایتی استفاده می‌کرد.

در چند ماه گذشته که موضوع یارانه‌های مطرح بود، ادعاهای متناقضی در این باره مطرح شد؛ اما در حالی که حذف ارز ترجیحی قطعی به نظر می رسید و بحث‌ها بر سر میزان یارانه نقدی بود، یکباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی شد. 

رحیم زارع، سخنگوی‌ کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد که این کمیسیون به دلیل روشن نبودن طرح دولت و عدم ارائه طرح قابل استناد با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد.

 با منتفی شدن حذف ارز ترجیحی، احتمال یارانه جدید هم منتفی می‌شد. اقتصاد آنلاین در رابطه با جزییات این موضوع، به گفتگو با احسان ارکانی، نماینده نیشابور در مجلس پرداخته است.

ارکانی توضیح داد: قرار بود حذف ارز ترجیحی اتفاق بیافتد و دولت از مابه‌التفاوتی که از حذف ارز ترجیحی برای دولت ایجاد می‌شود، کاهش قدرت خرید را با پرداخت یارانه، حمایت از تولیدکنندگان و... جبران کند؛ اما دولت تا این لحظه هیچ برنامه مکتوبی برای اینکه کاهش قدرت خرید را جبران کند، به مجلس ارایه نداده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دولت هیچ برنامه‌ای اعلام نکرد، نمایندگان نتوانستند ریسک کنند و ارز ترجیحی را مصوب کنند.

احسان ارکانی با بیان اینکه احتمال رای نیاوردن حذف ارز ترجیحی در صحن علنی، زیاد است، گفت: اگر حذف ارز ترجیحی رای نیاورد، ۹میلیارد دلار برای ارز ترجیحی گذاشته می‌شود و تبعا یارانه‌ای نخواهیم داشت.

ت ت
کدخبر: 64292 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها