این افراد عیدی هشت میلیونی دریافت خواهند کرد

عیدی سال جدید تا پایان سال 1400 به تمام گروه‌های شاغل پرداخت می‌شود. مبلغ این عیدی از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 8 میلیون تومان تعیین شده است.

این افراد عیدی هشت میلیونی دریافت خواهند کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از تجارت نیوز، پرداخت عیدی تمامی شاغلین از جمله کارگران، کارمندان و بازنشستگان تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد. در حال حاضر رقم نهایی عیدی کارمندان دولت مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد این رقم همان عیدی سال گذشته مصوب هیئت وزیران باشد. عدد یک میلیون و 500 هزار تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت و به عنوان پاداش از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد.

ضمن این‌که اگر دولت تصمیم به افزایش این رقم در سال 1400 بگیرد، احتمالا میزان آن تا 40 درصد رقم سال گذشته و به تا اندازه نرخ تورم، یعنی تا حدود 2 میلیون تومان باشد.

این عیدی 2 میلیون تومانی شامل‌ کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران به استثنای کارگران مشمول قانون کار، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

 

کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

شورای عالی کار نحوه محاسبه عیدی کارگرانی را که دارای یک سال پرداخت حق بیمه کامل در محل کار خود باشند، معادل دو ماه حقوق پایه آن‌ها در نظر گرفته است.

کمترین میزان حقوق دریافتی امسال، 2 میلیون و 655 هزار و 495 تومان بوده که بر مبنای نرخ محاسبه شورای عالی کار، حداقل عیدی پرداختی امسال به کارگران 5 میلیون و 310 هزار و 990 تومان و حداکثر آن 7 میلیون و 966 هزار و 485 تومان خواهد بود.

ضمنا عیدی و پاداش پایان سال شامل کارگرانی خواهد بود که کمتر 12 ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند. عیدی این دسته از کارگران به شکل دو برابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر 12، ضرب در تعداد ماه کارکرد محاسبه می‌شود.

ت ت
کدخبر: 64628 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها