صدراعظم آلمان درخواست کمک کرد

صدر اعظم آلمان که کشورش به همراه دیگر متحدان اروپایی اش از اوکراین در جنگ با روسیه کمک تسلیحاتی و کمک های دیگر به عمل می آورد در یک سخنرانی به طرح دیدگاهش درباره «اتحادیه اروپای جدید» پرداخت و اتحاد قوی تر کشورهای اروپایی علیه روسیه را خواستار شد.

صدراعظم آلمان درخواست کمک کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان که کشورش به همراه دیگر متحدان اروپایی اش از اوکراین در جنگ با روسیه کمک تسلیحاتی و کمک های دیگر به عمل می آورد در یک سخنرانی به طرح دیدگاهش درباره «اتحادیه اروپای جدید» پرداخت و اتحاد قوی تر کشورهای اروپایی علیه روسیه را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، شولتز در سخنرانی در دانشگاهی در شهر پراگ حمله روسیه به اوکراین را محکوم و استدلال کرد که این جنگ اتحادیه اروپا و ایده آلهای دموکراتیکش را هدف گرفته است.

او در این اظهاراتش بدون اشاره به زمینه سازی اقدامات و سیاستهای تحریک آمیزی نظیر گسترش اتحادیه اروپا و ناتو برای جنگ در اوکراین بیان کرد: «اروپای ما در صلح و آزادی متحد بوده و از همه ملتهای اروپایی که در ارزشهای ما شریک هستند استقبال می کند.»

او خواستار یک رویکرد استراتژیک تر در قبال گسترش اتحادیه اروپا و به حساب آوردن واقعیتهای ژئوپلتیکی در این رویکرد شد.

او با نشان دادن حمایتش از توسعه طلبی تحریک آمیز اتحادیه اروپا گفت: «از اوکراین و جمهوری مولداوی گرفته تا گرجستان و البته شش کشور غرب بالکان، متعلق به ما هستند، آنها بخشی از اروپای دموکراتیک و آزاد هستند. عضویت آنها در اتحادیه اروپا به نفع ما است.»

صدر اعظم آلمان از ایده پیشنهادی اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد یک جامعه سیاسی اروپایی حمایت اما تاکید کرد که این مجمع جدید نمی تواند جایگزینی برای عضویت کشورها نامزد در اتحادیه اروپا باشد.

شولتز ادامه داد: «یک چنین مجمعی جایگزین برای فرآیند آتی بزرگ سازی اتحادیه اروپا نیست و برای من بسیار مهم است که یک بار دیگر بر این موضوع تاکید کنم. ما به کشورهای نامزد عضویت قول داده ایم و قول ما در مورد کشورهای غرب بالکان تقریبا مربوط به ۲۰ سال پیش است. و باید این قولها با عمل همراه شوند.»

ت ت
کدخبر: 106258 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها