ارتش این کشور ورشکست شد؟

حکومت نظامیان کشور مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور در حال خارج کردن سربازان خود از یک نیروی نظامی چند ملیتی موسوم به "G۵" از منطقه "ساحل" در غرب آفریقاست که با شبه نظامیان در این نواحی درگیر هستند.

ارتش این کشور ورشکست شد؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، نیروی ساحل موسوم به G۵ شامل سربازانی از کشورهای مالی، نیجر، چاد، بورکینافاسو و موریتانی در سال ۲۰۱۷ و با هدف مقابله با شبه نظامیانی که در سراسر منطقه فعالیت دارند و در سال‌های اخیر دست به اقداماتی خشونت آمیز زده‌اند، تشکل شد؛ این شبه نظامیان عامل کشتار هزاران غیرنظامی و بی خانمانی و آوارگی میلیون‌ها تن بوده‌اند.

اما این نیروی نظامی چند ملیتی با فقدان بودجه روبرو شده و نمی‌تواند آنطور که شایسته است با خشونت‌ها در منطقه ساحل مقابله کند.

در بیانیه حکومت نظامیان در کشور مالی که دولت ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهوری سابق این کشور را سرنگون کرد و دولت را در ۲۰۲۰ با کودتایی به دست گرفت، فقدان پیشرفت در مقابله با شبه نظامیان و عدم موفقیت در برگزاری نشست‌هایی در مالی را مطرح کرده و گفته که این مسائل عامل اصلی خروج از این نیروی چند ملیتی است.

این اقدام می‌تواند باعث انزوای بیشتر مالی شود که از سوی بلوک سیاسی منطقه‌ای غرب آفریقا بابت کودتا تحت تحریم است و با بیکاری فزاینده و صنعتی رو به زوال روبروست و دست و پنجه نرم می‌کند.

ت ت
کدخبر: 83609 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها