رئیس جمهور آمریکا این گروه از تحریم‌ها را تمدید کرد

براساس اطلاعیه‌ کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا برای یک سال دیگر وضعیت فوق‌العاده در رابطه با غرب بالکان را تمدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا این گروه از تحریم‌ها را تمدید کرد
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری تاس، در این سند آمده است: اعمال خشونت افراطی و فعالیت‌ کارشکنانه و اوضاع کلی در بالکان غربی (شامل کشورهای استقلال یافته از یوگسلاوی سابق) که مانع از پیشرفت به سوی حکومتداری مؤثر و دموکراتیک و ادغام کامل در نهادهای ترانس آتلانتیک می‌شود، همچنان تهدیدی غیرعادی و غیر معمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است.

بنابراین جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اینطور نتیجه‌گیری کرده است که ادامه وضعیت اضطراری ملی طبق دستور اجرایی ۱۳۲۱۹ درخصوص غرب بالکان ضرورت دارد.

وضعیت اضطراری ملی در رابطه با غرب بالکان در فرمان اجرایی ۱۳۲۱۹ در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۱ اعلام شد و تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی در فعالیت‌های "افراطی" در این منطقه دخیل هستند، اعلام کرد. بعداً این حکم در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۲۱ گسترش یافت.

همچنین در بیانیه روز دوشنبه کاخ سفید آمده است که بایدن تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان رهبری بلاروس را برای یک سال دیگر تمدید کرده است. در این سند آمده است: اقدامات و سیاست‌های برخی از اعضای دولت بلاروس و سایر افراد و فعالیت‌های مضر رژیم بلاروس و سوءاستفاده‌های طولانی مدت، همچنان تهدیدی غیرعادی و غیر معمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است. بنابراین بایدن تمدید تحریم‌هایی که سال ۲۰۰۶ اعلام شدند، برای یک سال دیگر ضروری می‌داند.

ت ت
کدخبر: 89703 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها