وزیر امورخارجه:

ایران آماده مذاکره بر اساس سند شهریور است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه با اساتید دانشگاه‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دیدار و درباره مسائل سیاست خارجی و راه‌حل‌های احتمالی تحریم‌های ایران گفت‌وگو کرد.

ایران آماده مذاکره بر اساس سند شهریور است
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه با حضور در مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه با جمعی از اساتید دانشگاه های علوم سیاسی و روابط بین الملل دیدار کرد. وزیر در این دیدار نقطه نظرات و نظرات اساتید را در خصوص مسائل سیاست خارجی و تحولات روابط بین الملل استماع کرد.

امیرعبداللهیان بر اهمیت نظام دیپلماسی در ارتباط، رایزنی و تبادل نظر با نخبگان و اندیشمندان حوزه سیاست خارجی تاکید کرد. وی با بیان اینکه دیدگاه اساتید معطوف به منافع ملی است و وزارت امور خارجه همواره با کارشناسان این حوزه ارتباط تنگاتنگی داشته است، ادامه داد:

وزیر امور خارجه در تشریح رویکرد دولت سیزدهم در مقابله با تحریم ها، آنچه رخ داد، بازیابی آبرومندانه دارایی های ملت ایران از انگلیس و کره جنوبی بود. وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران آماده مذاکره برای احقاق حقوق و لغو تحریم ها بر اساس سند شهریورماه با حفظ خطوط قرمز است.

امیرعبداللهیان همچنین سیاست دولت سیزدهم در تعمیق همکاری های منطقه ای و گسترش روابط با همسایگان را مورد بررسی قرار داد. وی برنامه هایی را برای توسعه روابط و افزایش سطح همکاری با عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه تشریح کرد. وی بر سیاست منطقی ایران در قبال جنگ، تخریب زیرساخت ها و حفظ تمامیت ارضی همه کشورها تاکید کرد و همچنین به اقدامات ناتو در ایجاد و ادامه جنگ اشاره کرد. وی افزود: هیچ مدرکی از سوی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده از تسلیحات ایرانی در این جنگ ارائه نشده است و آنچه گفته می شود تنها تبلیغات رسانه ای غرب با اهداف سیاسی علیه ایران است.

مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه همچنین در جریان تحولات مهم سیاست خارجی در حوزه مسئولیت خود قرار گرفتند. اساتید حاضر نیز به تشریح دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ت ت
کدخبر: 176056 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها