جوابیه معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به حرف های نماینده اهواز در منیبان

روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با ارسال جوابیه ای به اظهارات سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز که در گفتگو با منیبان بیان شده بود پاسخ داد.

جوابیه معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به حرف های نماینده اهواز در منیبان
بیشتر بخوانید:

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با منیبان گفته بود: "رد و تایید کلیات بودجه امری طبیعی و از اختیارات نمایندگان مجلس است و حرف معاون پارلمانی دولت سیزدهم را خیلی حرف بچگانه، غیرمنطقی و از روی بی‌تدبیری می‌دانم." حالا روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در پاسخ به این اظهارات جوابیه ای ارسال کرده که منیبان طبق قانون و بدون کوچکترین دخل وتصرفی در این جوابیه، آن را منتشر می کند:

 

"مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی منیبان.

سلام علیکم

با احترام جوابیه ذیل در پاسخ به نقد اظهارات آقای سید کریم حسینی نماینده محترم مردم اهواز که در آن رسانه منتشر شده است جهت انتشار تقدیم می شود.

آقای سید کریم حسینی نماینده محترم مجلس اخیرا در واکنش به سخنان تقطیع شده ای که یک خبرنگار به نقل از معاون پارلمانی رئیس جمهور طرح می کند سخنان  نسنجیده و شتابزده ای را خطاب به معاون رئیس جمهور بیان می کند که جای تعجب و تأمل دارد. سخنان این نماینده نشان می دهد که اصلا از متن مصاحبه معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص رد کلیات لایحه بودجه کاملا بی اطلاع است درحالیکه انتظار می‌رود، ایشان بعنوان یک نماینده و مسئول قبل از اینکه درباره موضوعی واکنش نشان دهد  از صحت خبر و جزئیات آن اطمینان داشته و به تیتر گزینشی رسانه ها بسنده نکند، بدیهی است این شتابزدگی در موضع گیری چه بسا در مواجهه با مسائل مهم، کلان و ملی که با اغراض سیاسی و با بی اخلاقی آمیزش یابد  باعث آسیب شود. 

اگرچه معاونت امور مجلس ریاست جمهوری انتقاد ، تذکر و اظهارنظر در موضوعات مختلف را حق طبیعی نمایندگان محترم دانسته، در عین حال پاسخگویی و رفع ابهام و شفاف سازی را وظیفه خود می داند اما از سوی دیگر قابل قبول نیست که با وجود توسعه ارتباطات و دسترسی به اخبار و اطلاعات، همچنان تحریف و تقطیع موجب واکنش های غیرمنطقی و شتابزده  شود. متاسفانه  در پاسخی که جناب سیدکریم حسینی، نماینده محترم مردم شریف اهواز، به مصاحبه معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس داده است، این بی‌توجهی دیده می‌شود. 

معاون رئیس‌جمهور در مصاحبه خود مسائل و موارد گوناگونی را از جمله عوامل و دلایل رد کلیات بودجه برشمرده است که دارای وزن متفاوتی بوده و اتفاقا یکی از آنها بحث مالیات بود که در طول مصاحبه ، بطور مفصل توضیح داده شده است اما در واکنش به آن، نماینده محترم مطالب را کامل مطالعه نکرده  و براساس یک جمله تقطیع شده ، با لحن ناپسند اظهارنظر کرده که اینگونه نسنجیده سخن گفتن نشان بی تدبیری است.

البته نماینده محترم قبل از پاسخگویی و موضع گیری، می توانست از دفتر معاونت یا خود معاون رئیس جمهور درخواست ارائه مشروح مصاحبه یا توضیح می‌کرد.

در پایان خود و همگان را توصیه به رعایت تقوا و شکیبایی می‌نماییم. چه به این دو گوهر که در اسلام ملاکی برای شناخت مؤمنین شناخته می‌شود، در این زمانه سخت نیاز است.

روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری"

ت ت
کدخبر: 193745 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها