نماینده ادوار مجلس:

با راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در شهرهای بزرگ به مشکل برمی‌خوریم

نماینده ادوار مجلس درباره راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات بیان کرد: در شهرهای بزرگ با این حرکت اصلاح طلبان دچار مشکل خواهیم شد ولی در شهرستان‌ها اگر شورای نگهبان ابتکار عمل را بدست بگیرد و کسانیکه که برون منطقه‌ای هستند و پایگاه محلی دارند را تایید کند، داستان تغییر می‌کند.

با راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در شهرهای بزرگ به مشکل برمی‌خوریم
بیشتر بخوانید:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره تایید صلاحیت بیش از هزار نفر از سوی شورای نگهبان گفت: 1014 نفر تایید صلاحیت شدند اما گرایش‌های سیاسی آنها مشخص نیست. کسی نمی‌تواند بگوید اینها از کدام جناح، حزب و گروهی هستند. تا جایی که اطلاع دارم تغییری در صلاحیت اصلاح طلبان ایجاد نشده و تایید صلاحیت بنده هم تا این لحظه مستند اعلام نشده است.

او درباره راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات بیان کرد: در شهرهای بزرگ با این حرکت اصلاح طلبان دچار مشکل خواهیم شد ولی در شهرستان‌ها اگر شورای نگهبان ابتکار عمل را بدست بگیرد و کسانیکه برون منطقه‌ای هستند و پایگاه محلی دارند را تایید کند، داستان تغییر می‌کند.

نماینده ادوار مجلس درباره اظهارات اصلاح طلبان که انتخابات را تحریم نمی‌کنیم اما لیست هم نمی‌دهیم بنابراین راهکار چیست؟، گفت: قهر کردن با صندوق و تحریم کردن انتخابات دو استراتژی بزرگ و اشتباهی است که اگر هر گروه و جریانی بخواهد در انتخاب در نظر بگیرد. شما هرچقدر قهر کنید باز هم انتخابات برگزار می‌شود الان یک فرد با 4 میلیون رای در مجلس است و برای شما و بنده تصمیم می‌گیرد. قهر کردن و تحریم کردن کارهای اشتباهی است و باید مشارکت کرد البته سیاست گذاران هم بد عمل کردند. یک مرتبه تاریخ انتخابات را عقب کشیدند که منجر به این شد که جریان‌های مختلف سیاسی نتوانند فرآیندی را طی و به نتیجه‌ای برای آمدن و یا نیامدن برسند. با فرمایشات رهبری و فضایی که انصافا شورای نگهبان باز کرده که باید زودتر انجام می‌شد من تحریم، قهر کردن و عدم مشارکت را اصلا قبول ندارم. تنها راه اصلاح این کشور از صندوق رای می‌گذرد. باید آمد، مشارکت کرد و فعالانه اصلاح کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: وزن اصلاح طلبان، اعتدالیون و مستقلین در مجلس یک به ده است اما از نظر کمی ده برابر هستند. اگر ۲۰ فرد اصلاح طلب، معتدل، مستقل و اصولگرای میانه رو در مجلس داشته باشید کافی است وزن این افراد بالاست و می‌توانید کل مجلس را داشته باشید. وزن این افراد بالاست و از نظر کمی اینها را روی یک ترازو نگذارید.

او درباره ارزیابی خود از رقابت میان اصولگرایان گفت: تا الان نمایندگان ادوار و فعلی تعیین تکلیف نشدند. حدود 400 و 500 نفر ردصلاحیت شدند و به شدت پیگیری می‌کنند و اینها دارای پایگاه اجتماعی هستند. اگر شورای نگهبان این افراد را که فقط از جنبه انتقادی ردصلاحیت شدند وارد انتخابات کند، مشارکت بالای 50 درصد خواهیم داشت.

ت ت
کدخبر: 197943 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها