حسن روحانی، احمدی نژاد می شود یا هاشمی رفسنجانی؟

خبر ردصلاحیت حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری، اگرچه مدتها در شایعات مطرح بود ولی تایید آن بلافاصله به تیتر اول رسانه های کشور، ترند اول فضای مجازی و بحث اول افکار عمومی تبدیل شد.

حسن روحانی، احمدی نژاد می شود یا هاشمی رفسنجانی؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، تایید خبر رد صلاحیت حسن روحانی توسط سایت رسمی رئیس جمهور سابق، واکنش های اعتراضی مختلفی را برانگیخت، عده زیادی که در جمع حامیان او و یا لااقل مخالفان جریان دولت و مجلس قرار داشتند و عده دیگری که حتی در جمع مخالفان حسن روحانی به شمار می رفتند به این رفتار شورای نگهبان در قبال کسی که تا همین دو سال پیش رئیس جمهور کشور بود، سال ها دبیری عالی ترین شورای امنیت کشور را با نمایندگی از رهبری داشت، از ابتدای انقلاب در مجلس حاضر بود و در دوران دفاع مقدس، از فرماندهان جنگ به شما می رفتند، در مهمترین برنامه های مذاکراتی بین المللی جمهوری اسلامی نقشی مهم و اساسی داشت و از مبارزان دوران قبل از انقلاب بود و هم اکنون هم عضو مجلس خبرگان رهبری است معترض بودند.

این اعتراضات اساسا راه به جایی نمی برد، کما اینکه در موارد قبلی هم به بن بست خورد اما بحثی که از اولین دقایق اعلام ردصلاحیت دهان به دهان چرخید این بود که روحانی نسبت به این رد صلاحیت چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا او همچون احمدی نژاد علیه جمهوری اسلامی شمشیر می کشد از صدر تا ذیل نظام را آماج حملات ریز و درشت خود خواهد کرد یا اینکه مثل مرحوم هاشمی رفسنجانی، این واقعه را به فرصتی برای احیای حق مردم تبدیل می کند.

حسن روحانی اما نه احمدی نژاد است و نه هاشمی، به نظر هم نمی رسد او بخواهد نقش این دو نفر را بازی کند بلکه روحانی احتمالا رویه ای  متفاوت از هر دو در پیش گیرد. روحانی هم تجربه کار با رهبری را دارد، هم تجربه هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را و هم تجربه آنارشی احمدی نژاد را دیده است، او جمهوری اسلامی را بهتر از بسیاری سیاستمداران حال حاضر می شناسد، از ضعف ها قوت های نظام آگاه است، بازیگران سیاسی حال حاضر را هم خوب می شناسد، اگر مرحوم هاشمی رفسنجانی را نماد تدبیر بود، بدون شک حسن روحانی نماد امید است، او در سخت ترین روزها کشور، امید را زنده و مردم را به بهبود روند کشور امیدوار کرد، اینبار هم حسن روحانی به نظر می رسد چنین خواهد کرد. بعید است روحانی از صندوق رای بگذرد، او همچنان امید به صندوق رای را زنده نگه می دارد، به احتمالا زیاد تئوری "رای اعتراضی" را پیش خواهد برد حتی اگر احتمال دهد شانس موفقیت آن کم است. ردصلاحیت روحانی به نوعی بازگشت محبوبیت او بود و این شاید حتی از انتخاب در انتخابات پیش رو هم برای روحانی بهتر باشد. طرح مجدد نام روحانی در عرصه سیاسی کشور، مجددا روزهای طلایی دولت اول او را به خاطر مردم بازگرداند و این ظرفیت برای روحانی ایجاد شد تا در تحولات سیاسی آینده رئیس سابق جمهوری اسلامی، نقشی به مراتب مهمتر و اثرگذارتر ایفا کند. حسن روحانی، بازیگری است که زمین بازی را خوب می شناسد، استراتژیست است و به جای برهم زدن بازی، زمین بازی را تغییر می دهد. باید منتظر ماند و بازیسازی روحانی در آینده نزدیک را دید.

ت ت
کدخبر: 198148 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها