ویژه نوروز ۱۴۰۳؛

بهروز نعمتی: رییسی اعلام کند چند صفحه از ۷۰۰۰ صفحه برنامه را اجرا کرده است

نماینده مجلس دهم گفت: رییسی ادعا داشت ۷۰۰۰ صفحه برنامه دارد و باید در قبال این وعده پاسخگو باشد که چند صفحه از آن اجرا شده است.

بهروز نعمتی: رییسی اعلام کند چند صفحه از ۷۰۰۰ صفحه برنامه را اجرا کرده است
بیشتر بخوانید:

بهروز نعمتی، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان، در رابطه با انتخابات مجلس و نتیجه آن در سالی که گذشت، گفت: برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه یکی از موضوعات مهم کشور بود که دولت نتوانست در اجرای آن به منویات رهبری عمل کند. البته افراد بسیاری از این انتخابات راضی هستند اما شواهد نشان می دهد این انتخابات پر شور نبود و رای اعتراضی هم بسیار بالا بود. 

او افزود: شورای نگهبان هم در انتخابات اخیر درست عمل نکرد و عدم حضور افراد تاثیرگذار در این انتخابات هم به کاهش مشارکت دامن زد. 

بهروز نعمتی افزود: دولت در مباحث اقتصادی نتوانست به وعده های خود عمل کند؛ تیم رییسی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داد که تحقق پیدا نکرد. همچنین تورم به آن عددی که گفته بودند نرسید و آمار و ارقام اعلامی هم با وضعیت زندگی مردم مطابقت ندارد. 

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: اصراری نیست که رییسی از منتقدان دولت در سمت های اجرایی استفاده کند اما می‌توانست از نظرات این افراد بهره بگیرد. 

او افزود: دو سال و اندی از عمر دولت می گذرد و همچنان بسیاری از مشکلات به گردن دولت قبل انداخته می شود در حالی که افراد حاضر با دولت روحانی کاملا متفاوت هستند و قوا هم صداتر هستند، از طرفی مردم هم این توجیهات را می‌فهمند. 

نعمتی خاطرنشان کرد: به دلیل خالص سازی که صورت گرفت دولت فعلی دولت منتخب اکثریت نیست با این حال رییس جمهور آقای رییسی است و وظایفی دارد. 

او ادامه داد: رییسی ادعا داشت ۷۰۰۰ صفحه برنامه دارد و باید در قبال این وعده پاسخگو باشد که چند صفحه از آن اجرا شده است. درحال حاضر زمان، عمل است و دوران حرف و وعده گذشته است. بسیاری از اقدامات دولت بیانگر بی برنامگی تیم رییسی است. 

نعمتی یادآور شد: دولت سیزدهم ادعا دارد در بحث مسائل بین الملل عملکرد مثبتی داشته در حالی که روابط ایران امروز فقط به همسایگان محدود شده که این درست نیست البته در رابطه با همسایگان هم وضعیت ایده ال نیست و در موضوع حقابه هیرمند و جنجال با افغانستان، مشکلات کاملا مشهود است. 

او ادامه داد: در حال حاضر همه ملت ایران و مسئولان در یک کشتی هستند، دولت باید حتی به انتقادات و تلخی های مخالفان گوش فرا دهد و از ظرفیت های مختلف استفاده کند. در یکسال آتی رییسی باید از همه نظرات استفاده کند و حتی مخالفان را هم در نظر بگیرد.

نعمتی در پایان گفت: سران سه قوه باید در سال جدید جلسات جدی برگزار کنند و حداقل ثمره ای از این خالص سازی ارائه کنند، دولت و مجلس امروز یکی هستند.

ت ت
کدخبر: 207253 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها