امام جمعه سنندج:

هر گونه فرصت‌طلبی و پول‌های اضافی گرفتن از مستأجران خیانت و حرام است

امام جمعه سنندج با انتقاد از افزایش سرسام‌آور رهن و اجاره خانه که زندگی را بر مردم تلخ کرده است، هر گونه فرصت‌طلبی و پول‌های اضافی گرفتن از مستأجران را خیانت و حرام خواند و گفت: متأسفانه میزان ودیعه‌ها به یک میلیارد تومان رسیده است.

هر گونه فرصت‌طلبی و پول‌های اضافی گرفتن از مستأجران خیانت و حرام است
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، ضمن قدردانی از حضور مسئولان و برپایی میزخدمت اظهار داشت: برپایی میز خدمت در مساجد، گامی در جهت خدمت‌رسانی و فرصت مغتنمی است که مسئولان با دغدغه مردم در سطوح مختلف آشنا شوند و بی‌واسطه در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.

وی همزمانی بهار دل‌ها با آغاز رویش طبیعت فرصتی برای تحول، تفکر، پیوند دل‌ها و بندگی برای حق‌تعالی گفت: امیدواریم بتوانیم از برکات و فضیلت ماه مبارک رمضان و این فصل جدید بهره‌مند شویم.

امام جمعه سنندج با اشاره به حضور بیش از یک میلیون نفری مهمانان نوروزی در این استان؛ تأمین امنیت مسافران توسط نیروهای نظامی و انتظامی را قابل تقدیر خواند تصریح کرد: امنیت در سراسر استان برقرار و همه مردم در سایه امنیت زندگی کرده و آن را احساس می‌کنند.

وی کردستان را مرکز معنویت، وحدت، عرفان و پرورش هزاران انسان‌های بزرگ، متدین، اولیا، ایمان‌دار و متدین خواند و در واکنش به برخی هنجارشکنی‌ها تصریح کرد: حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان جایز نیست. رعایت حجاب و حرمت هم‌نوعانمان در جامعه اسلامی الزامی است.

ماموستا رستمی با اشاره به در پیش رو بودن روز قدس به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: این جنایتکاران هیچ ارزشی برای انسانیت قائل نیستند. انتظار می‌رود سازمان ملل قطعنامه‌ای برای محکومیت اسرائیل و آتش بس خونریزی صادر کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عنوان شعار سال، بر ضرورت همکاری و یکپارچگی مسئولان و اقشار مختلف مردم در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید و اظهار کرد: تحقق شعار سال منشاء سعادت و پیروزی جامعه است، اگر مردم در مسائل اقتصادی و تولیدی مشارکت کنند، یقیناً کشور به سمت ترقی و پیشرفت خواهد رفت که این نیازمند تحصیل، مدیریت، زیرساخت، استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان و کارشناسان است.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: "جهش تولید با مشارکت مردم" سرفصلی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بوده و باید با تلاش هر چه بیشتر در جهت تحقق شعار سال گام برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت مرزهای استان برای صادرات محصولات عنوان کرد: همه ما مخالف قاچاق سازمان یافته و واردات کالاهای غیرمجاز به کشور هستیم و اگر از موادمخدر، قاچاق و اسلحه جلوگیری نشود، خیانت محسوب می‌شود اما فردی که یک یخچال جابجا می‌کند، قاچاقچی نیست.

امام جمعه سنندج در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از افزایش سرسام‌آور رهن و اجاره خانه که زندگی را بر مردم تلخ کرده است، هر گونه فرصت‌طلبی و پول‌های اضافی گرفتن از مستأجران را خیانت و حرام خواند و گفت: متأسفانه میزان ودیعه‌ها به یک میلیارد تومان رسیده است، قشر ضعیف جامعه از کجا تأمین کنند. متمکنین اگر صدها کار خیر و حج هم بروند، مادامی که رحم و عطوفت نداشته باشند و حرمت یک فقیر و نیازمند را نگیرند، ارزشی نخواهد داشت.

ماموستا رستمی با اشاره به فضیلت و اهمیت راز و نیاز در شب‌های قدر؛ مسلمانان را به حضور در مساجد دعوت کرد و ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

منبع: تسنیم

ت ت
کدخبر: 207336 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها