خبرنگار:

نماینده قزوین در مجلس:

موضوع چای دبش کشف شد و شاید موارد دیگری باشد که کشف نشده است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: درگاه‌های سوءاستفاده و فساد ارزی بلافاصله باید کشف و در ادامه با آن‌ها برخورد قانونی شود در این زمینه، دولت کُند عمل می‌کند از طرفی دستگاه قضایی هم نباید کوتاه بیاید و مماشات کند. به طور مثال یکی از آن‌ها چای دبش است ضمناً یادمان باشد که موضوع چای دبش، کشف شد و شاید مواردی باشد که کشف هم نشده است.

موضوع چای دبش کشف شد و شاید موارد دیگری باشد که کشف نشده است
بیشتر بخوانید:

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس، در خصوص افزایش بی‌رویه نرخ ارز در دولت سیزدهم و همچنین فسادهای مکرر اقتصادی در کشور به «منیبان» گفت: فاکتورهای کنترل ارز در کشور مشخص است ولی متاسفانه یکپارچگی حکمرانی اقتصادی در سیستم اجرایی کشور وجود ندارد و همین باعث شده برخورد با مساله ارز، برخورد واکنشی باشد نه کنشگرانه.

او افزود: نمی‌شود که در کشور تولید سیمان، میلگرد و خیلی از اقلام اساسی و معیشتی مردم را داشته باشیم ولی قیمت همین اقلام هم با دلار جابجا شود. به نظر می‌رسد در حوزه تنظیم بازار دولت باید فکر جدی‌تری داشته باشد و همچنین باید پاسخگوی گرانی‌های اخیر باشد. نمی‌شود با هر اتفاقی در داخل و خارج کشور شاهد نوسانات ارزی باشیم.

او تصریح کرد: درگاه‌های سوءاستفاده و فساد ارزی بلافاصله باید کشف و در ادامه با آن‌ها برخورد قانونی شود در این زمینه، دولت کُند عمل می‌کند از طرفی دستگاه قضایی هم نباید کوتاه بیاید و مماشات کند. به طور مثال یکی از آن‌ها چای دبش است ضمناً یادمان باشد که موضوع چای دبش، کشف شد و شاید مواردی باشد که کشف هم نشده است.

محمدبیگی اظهار کرد: ما مشکلات زیرساختی در حوزه اقتصادی از دهه‌های قبل داریم که این‌ها باید با اولویت‌بندی، سریعاً شناسایی و حتماً با آن‌ها برخورد قانونی و جدی شود. مگر فساد اقتصادی چطور صورت می‌گیرد؟ این همه ناامیدی که برای مردم ایجاد می‌شود اگر با عوامل آنها برخورد قضایی نشود روند ناامید شدن مردم بیشتر می‌شود.

نماینده قزوین گفت: انتظار من از دولت سیزدهم، شناسایی هرچه سریع‌تر مفسده‌های اقتصادی است. در این راستا، پنج وزارتخانه اقتصادی کشور در کنار بانک مرکزی، نقش پررنگی دارند و باید مرتباً با دستگاه‌های نظارتی برای رد و بدل کردن اطلاعات، جلسه تشکیل دهند و درگاه‌های خروج ارز، افزایش نرخ ارز، دلالی‌ها، واسطه‌گری‌ها و کسانی که اخلال‌گر بازار ارز و حوزه اقتصادی هستند را معرفی و در ادامه به سمع و نظر مردم عزیز ایران برسانند و مهم‌تر از همه، برخورد قانونی و بازدارندگی در آینده است.

او یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که هفته گذشته با کارگزاران نظام داشتند، فرمودند که حتماً از فعالان و نخبگان اقتصادی باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها استفاده شود و این موضوع در پیام نوروزی ایشان هم آمده بود. من فکر می‌کنم دولت در استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی نتوانسته در جایگاه لازم ورود پیدا کند و کار عملی جدی انجام دهد.

محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید فوراً نشست‌هایی با اقتصاددانان برگزار کند و اگر هم چنین جلساتی بوده و هست تعداد آن‌ها بیشتر شود و اتفاق مهم، نتایج خروجی نشست‌ها است که در جامعه عملی شود یعنی مردم باید حس کنند که تحرکات جدی در بُعد نظری و سپس عملی در حال انجام است تا شاهد اعتمادسازی بیش از پیش در جامعه باشیم.

ت ت
کدخبر: 208985 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها