خبرنگار:

نماینده مردم تبریز در مجلس:

مردم باید 75 سال کار کنند تا خانه‌دار شوند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: به باور من حتماً روش‌های دیگری برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد و در این راستا آخرین راه باید توسل به نیروی انتظامی باشد.

مردم باید 75 سال کار کنند تا خانه‌دار شوند
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، دو هفته‌ای است که فراجا به طور جدی در قالب طرح نور برای مقابله با بی‌حجابی وارد کار شده است. این رویکرد در بین برخی از افراد باعث نگرانی و تکرار خاطرات تلخ سال 1401 شده و خواهان تغییر رویه در این خصوص هستند. در این باره احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، به «منیبان» گفت: تجربه گذشته ما در برخورد با افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کردند تجربه‌ای به طول چند دهه است که عملاً نتوانستیم از این مسیر پاسخ خوبی دریافت کنیم.

او افزود: اگر بررسی کنید، تجربه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان از این دارد که بدون توسل به چنین اهرم‌هایی حجاب به عنوان یک موضوع پذیرفته شده اجتماعی، نهادینه شد ولی در ادامه به دلیل سوءمدیریت کارکردهای نهادهای فرهنگی روز به روز شاهد تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب شدیم. همچنین این موضوع رابطه مستقیم به کارکرد قوا دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: موضوعات زیادی باعث بی‌اعتمادی و رخت بستن امید در بین مردم شده است و متاسفانه امکان ابراز مخالفت برای خیلی‌ها وجود ندارد. حال کارکرد وزارت کشور، حجاب را به یک وسیله‌ای تبدیل کرده است که عده‌ای می‌خواهند با بی‌حجابی و بدحجابی ابراز مخالفت و لجاجت نسبت به رویه‌های دیگر داشته باشند.

علیرضابیگی اظهار کرد: این رویه ناصواب در امر مقابله با پدیده بی‌حجابی مدام در حال لطمه زدن به ما است و دائماً شاهد تولید سوژه‌هایی برای تخریب افکار مردم و وجهه جمهوری اسلامی ایران نزد افکار بین‌الملل هستیم. اکنون روزی نیست که اصطکاک، برخورد و تقابل‌های گشت ارشاد با افراد را نبینیم و به تبع آن رسانه‌های بیگانه هم این اتفاقات را پوشش می‌دهند.

نماینده تبریز یادآور شد: عجیب است که ما تجربه گذشته را دوباره تجربه می‌کنیم، آن هم بعد از هزینه‌های سنگینی که در سال 1401 به کشور وارد شد. به باور من حتماً روش‌های دیگری برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد و در این راستا آخرین راه باید توسل به نیروی انتظامی باشد.

او افزود: نیروی انتظامی وظایف و مسئولیت‌هایی دارد که باید با تمرکز بر آن‌ها، امنیت را بیش از پیش برای مردم به منصه ظهور برساند هرچند که آن‌ها هم گناهی ندارند، چون امکانات در ابعاد مختلف آن‌طور که باید و شاید برایشان فراهم نیست. با این توضیحات، ما آمدیم مسئولیت بزرگ رعایت عفاف و حجاب در جامعه را به نیروی انتظامی سپردیم در حالی که مسئولیت اصلی در این رابطه متوجه دولت است که می‌باید زیرساخت عفاف و حجاب را در کشور فراهم کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: دولت باید امکان زیست و معیشت بهتر را برای مردم فراهم کند اما به گواه آمار و ارقام، روز به روز وضع بدتر و سفره‌های خانواده‌ها کوچک‌تر شده است. وقتی دست یافتن به مسکن برای اکثریت مردم رویا شده و باید 75 سال کار کنند تا بتوانند خانه‌دار شوند، طبیعتاً تشکیل خانواده و یا تحکیم خانواده به خطر می‌افتد و به واسطه آن، شاهد بروز چالش‌های مختلف اجتماعی شده‌ایم. از سفارشات دین ما است که اگر نتوانید زندگی مردم را تامین کنید دین از دری خارج و بیماری از پنجره‌ای وارد می‌شود.

علیرضابیگی تصریح کرد: دوقطبی‌سازی حجاب که شاهد آن هستیم‌ کاری است که دولت سبب آن شده است. به نظر من لایحه عفاف و حجاب هم در حال نهایی شدن است چون نگاهش به موضوع جرم‌انگارانه است طبیعتاً نخواهد توانست توفیق خاصی را به دست آورند.

ت ت
کدخبر: 212011 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها