رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

شرایط کارمندان سخت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عددی که برای حقوق سال آینده در کمیسیون تلفیق بحث می شود عددی کمتر از تورم است و شرایط را برای کامندان سخت می کند.

شرایط کارمندان سخت می‌شود
بیشتر بخوانید:

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره میزان تورم در سال اینده و افزایش حقوق تعیین شده در بودجه به خبرنگار سیاسی منیان گفت: با شرایط موجود، پیش بینی می شود سال آینده تورم بین 30 تا 40 درصد باشد بنابراین طبیعی است که حقوق کارمندان هم باید به همین میزان افزیش پیدا کند. نسبت به تورم سال آینده، برای اینکه شرایط موجود کارمندان حفظ شود به همان اندازه باید افزایش حقوق داشته باشیم. عددی که برای حقوق سال آینده در کمیسیون تلفیق بحث می شود عددی کمتر از تورم است و شرایط را برای کامندان سخت می کند. پیش بینی ما این است که متناسب با عدد تورم سال آینده، حقوق کارمندان را افزایش دهیم.

او تاکید کرد که افزایش حقوق باید پلکانی باشد؛ کسی که 30 میلیون حقوق می گیرد 10 درصد اضافه کنید می شود 3 میلیون تومان، کسی که 8 میلیون حقوق  می‌گیرد اگر 10 درصد اضافه کنید می شود، 800 هزار تومان بنابراین این افزایش حقوق باید پلکانی باشد. باید کسانی که درآمدهای پایین تری دارند افزایش حقوق بیشتری داشته باشند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد که 10 میلیون تومان برای خط فقر گذاشتند؛ طبیعی است این عدد سال آینده افزایش پیدا می کند. اگر حقوق کارمند زیر 10 میلیون باشد شرایط او سخت می شود و باید به سختی زندگی کند.

گفتنی است؛ میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس یازدهم، گفته بود: اعضای کمیسیون حداقل حقوق کارکنان برای سال آینده را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کردند. این در حالی است که دولت در لایحه بودجه حداقل حقوق را ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کرده بود.

ت ت
کدخبر: 62697 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها