نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم:

مجامع بانک‌ها حقوق های غیر متعارف دارند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم درباره حقوق های نجومی گفت: آخرین جلسه را با مدیران عامل بانک‌ها خواهیم داشت چون یکی از جاهایی که گزارش شده پرداخت‌های غیرعادی و غیرمتعارف دارند، در مجامع بعضی از بانک‌ها هست که مدیران عامل بانک‌ها را دعوت کردیم تا در این رابطه گزارش و توضیح دهند.

مجامع بانک‌ها حقوق های غیر متعارف دارند
بیشتر بخوانید:

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، درباره پیگیری حقوق های نجومی توسط مجلس و برگزاری جلسات در این باره به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: جلسات متعددی در کارگروه تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی داریم. اعضای این کارگروه 12 نفر هستند و موارد مختلف را بررسی کردیم. آخرین جلسه را هفته پیش داشتیم که طی آن پیشنهادهایی را که برای جلوگیری از حقوق‌های نجومی می توانیم، در لایحه بودجه تصویب کنیم را تنظیم کردیم و در قالب یک پکیج ارائه شد. بخشی از اینها در کمیسیون تلفیق رأی آورد. از جمله اینکه کلیه افرادی که چه از شرکت‌های دولتی یا دستگاه‌های دولتی حقوق می‌گیرند باید یک فیش داشته باشند و فیش‌های متعدد نباشد. در طول سال هم هیچ دستگاه، هیئت أمنا یا سازمانی حق ندارد که مجدداً افزایشی در حقوق‌ داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد که بزرگ‌ترین امکان، فضا، ظرفیت و بستر برای شکل‌گیری حقوق‌های نجومی، خلأهای قانونی و باز بودن مسیرها و روزنه‌هایی است که بعضی‌ها می‌توانند از طریق آنها، مصوبه‌های پرداختی‌های موردی و غیرمستمر داشته باشند. در قانون باید همه این فضاها و مجموعه‌ها دیده شود که مشکلی پیش نیاید. آخرین جلسه را با مدیران عامل بانک‌ها خواهیم داشت چون یکی از جاهایی که گزارش شده پرداخت‌های غیرعادی و غیرمتعارف دارند، در مجامع بعضی از بانک‌ها هست که مدیران عامل بانک‌ها را دعوت کردیم تا در این رابطه گزارش و توضیح دهند.

او درباره میزان مبالغ‌ پرداختی گفت: مبالغ چون به صورت مستند نیست اجازه بدهید من مبالغ را نگویم ولی اینها در فضای رسانه‌ای پخش خواهد شد. می‌خواهیم مستقیم و مستند از خودشان بشنویم.

نماینده مردم تبریز درباره بحث واردات خودرو اظهار کرد: مجلس تقاضای واردات خودرو دارد. مجلس شورای اسلامی در چند نوبت در خصوص واردات خودرو اقدام کرده و رأی بالایی هم آورده است و چه رایی که کمیسیون صنایع داده بود. این طرح بعد از بازگشت از شورای نگهبان مجدداً در مجلس 166 رأی آورد که طبیعتاً به مجلس تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس گفت: در کمیسیون تلفیق هم پیشنهاد دادیم واردات خودروی سواری به تعداد 50 هزار دستگاه در سال 1401 انجام شود، یعنی این ممنوعیت به صورت مدیریت شده برداشته شود. اشکالاتی که در خصوص واردات خودرو دارند یکی اینکه می‌گویند تقاضای ارز را بالا می‌برد. در گفت‌وگویی که با نماینده بانک مرکزی داشتیم این پیشنهاد را به این شکل نوشتیم که با ارز غیرصادراتی یعنی ارز اشخاص، ایرانیان مقیم خارج یا شرکت‌های خارجی، این خودروها وارد شود بنابراین بر تقاضای ارز داخل اثر قابل توجهی نخواهد داشت و این مشکل را به این صورت حل کردیم. با جلوگیری از واردات خودرو، کیفیت ناوگان کشور پایین آمده است. تصادف اخیر بهبهان نشان می‌دهد که صنعت خودرو داخلی ما هنوز تکان نخورده است. وقتی که خودروهای خوب با آپشن‌ها و شرایط ایمنی بهتر وارد کشور شود و موجود باشد، خودروهای داخلی هم خودشان را بالا می‌کشند.

این نماینده مجلس افزود: از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی در حد نیاز کشور هم نمی‌توانند تولید داشته باشند. البته شرایط اقتصادی و شرایط صنعت خودرو در کشور به شکلی شده است که صنعت خودرو از ریل اصلی خود خارج و خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، در حالی که در همه دنیا خودرو یک کالای مصرفی است. اگر تولید انبوه داشته باشیم و یا اجازه واردات خودرو بدهیم، مشکلات حل می‌شود. واردات خودرو درآمد خوبی برای کشور دارد که حدود 50 الی 60 همت پیش‌بینی شده است. طبعاً این برای بهتر کردن ناوگان کشور و احداث خطوط ریلی است. در برنامه ششم باید 25 هزار کیلومتر خط ریل می‌ساختیم در حالی که در حال حاضر 14 هزار کیلومتر داریم یعنی 11 هزار کیلومتر کمتر است. علت اصلی طبق گفته قالیباف در کمیسیون تلفیق  عدم وجود منابع مالی است که واردات خودرو می‌تواند منبع مالی خوبی ایجاد کند تا بتوانیم، خطوط ریل را هم کامل‌تر کنیم.

او در پایان تاکید کرد: اینجا باید نکته‌ای را خطاب به برادران عزیزمان در مجمع تشخیص مصلحت بگویم؛ وقتی مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم این انتظار جامعه را در قالب رأی نشان می‌دهد، مجمع تشخیص مصلحت مخصوصاً کمیسیون مربوط به صنعت خودرو، صدای مردم در خصوص واردات خودرو را بشنود. ما در کمیسیون صنایع و کمیسیون تلفیق حاضریم با هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت گفت‌وگو کنیم، نشست‌های مشترک داشته باشیم، نظرات کارشناسان را بشنویم تا این نظر تعدیل شود، نه به‌طور کامل ممنوعیت ایجاد شود و نه به‌صورت مطلق دروازه‌ها باز باشد بلکه به صورت مدیریت شده انجام شود.

ت ت
کدخبر: 63023 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها