در گفتگو با منیبان؛

نماینده مجلس دخالت نمایندگان در انتصابات را تایید کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از نظر شورای نگهبان، بیشتر سهم خواهی ها به استان ها برمی گردد و نمایندگان برای مسئولیت های مختلف، افرادی که دارای صلاحیت نیستند را، پیشنهاد می دهند.

نماینده مجلس دخالت نمایندگان در انتصابات را تایید کرد
بیشتر بخوانید:

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، درباره هشدار شورای نگهبان به نمایندگان درباره دخالت در انتصابات به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: به طور خیلی واضح و روشن این دخالت ها اتفاق می افتد. در مواردی اعتراض نمایندگان به برخی انتصابات را شاهد هستیم که بعضا باب میل آنها نبوده است؛ یا بعضا در دولت به دلیل عدم صلاحیت برای تصدی مسئولیتی گمارده می شوند و مجلس، واکنش نشان می دهد.

او ادامه داد: متاسفانه در سطح استانی بده بدستان شکل می گیرد، عده ای استاندار می آورند و با او طی می کنند که ما باید فرماندار و مدیرکل تعیین کنیم که همه اینها متاسفانه محصول نگرش ناصحیح در برخی نمایندگان است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا این بده بستان در سطح وزیر هم صورت می گیرد، بیان کرد: این دخالت در سطح وزیر هم وجود دارد برخی نسبت به روی کار آمدن وزیری شاکی هستند البته پنهان هم نمی کنند.

او درباره چرایی هشدار شورای نگهبان اظهار کرد: از نظر شورای نگهبان، بیشتر سهم خواهی ها به استان ها برمی گردد و نمایندگان برای مسئولیت های مختلف، افرادی که دارای صلاحیت نیستند را، پیشنهاد می دهند و دولت را در تنگنا قرار می دهند، نتیجه آن می شود که آدم هایی که چه بسا شایستگی لازم را ندارند و نمی‌توانند توفیقات برای دولت و دلگرمی برای مردم، داشته باشند روی کار می آیند. نمایندگان که کارهای نادرستی انجام می دهند، نمی توانند به رسالت خود عمل کنند و بیشترین انرژی آنها باید، صرف آدم هایی شود که اساسا شایستگی بودن در منصب ها را ندارند به همین دلیل، شورای نگهبان واکنش نشان داده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره این سوال که آیا قانونا شورای نگهبان می تواند نمایندگان را ردصلاحیت کند، گفت: قانونا رد صلاحیت یکی از فاکتورهایی است که شورای نگهبان به آن توجه دارد. زیرا شورای نگهبان خود را ضامن عملکرد نظام در چارچوب قانون اساسی و شرع می داند؛ اگر اقدام نمایندگان خارج از فرآیندهای قانونی و بدون اصل استقلال قوا باشد، حتما شورای نگهبان به این موارد توجه می کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت طبق گفته روزنامه کیهان گوش شنوا دارد، گفت: دولت به حرف هرکسی گوش نمی دهد؛ دولت طبیعتا پشتیبانانی دارد که آنها در تحقق موفقیت و دست یافتن دولت به قدرت ایفای نقش کردند و آنها، به فراخور ایفای نقش می خواهند که در دولت حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ براساس شنیده‌ها،37 سفیر در نوبت تغییر و جابه‌جایی هستند. در گزارش کیهان تأکید شده بود که از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، حتی یک سفیر هم جابه‌جا نشده است. این در حالی است که برخی سفرا دوره ماموریت‌شان خاتمه یافته و برخی سفرا نیز نتوانستند نماینده شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

ت ت
کدخبر: 64087 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها