به دنبال افشای کاهش کمک‌های مردمی به ترامپ؛

مردم ترامپ را هم دوست ندارند

اسناد افشا شده نشان می‌دهد که جمع آوری کمک‌های مالی دونالد ترامپ در اواخر سال ۲۰۲۱ کاهش یافت اما این رئیس جمهوری سابق همچنان بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پول نقد جمع آوری کرده است که این میزان می‌تواند به تلاش جمهوری خواهان برای کسب اکثریت کنگره در اواخر سال جاری میلادی کمک کند.

مردم ترامپ را هم دوست ندارند
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش‌هایی که به ‌‍"کمیسیون انتخابات فدرال" شده، کمیته جمع آوری کمک‌های مالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، که به نام "آمریکا را نجات دهید" شناخته می‌شود، در بین ماه‌های ژوئیه و دسامبر سال گذشته حدود ۲۳ میلیون دلار جمع آوری کرد که از رقم ۶۲ میلیون دلاری که در نیمه اول ۲۰۲۱ جمع آوری شد، کمتر است.

هم زمان با اینکه این رئیس جمهوری سابق که "به غلط" می‌گوید شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به خاطر "تقلب" در شمارش آرا بوده و خود را پیروز میدان در مقابل جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌بیند، همچنان به عنوان "چهره‌ای محبوب" در بین جمهوری خواهان باقی مانده است.

این در حالی‌ست که کاهش جمع آوری کمک‌های مالی او باعث "تعحب و نارضایتی" جمهوری خواهان شده است.

«دن ابرهارت»، یکی از حامیان مالی جمهوری خواهان اظهار کرد: هر چقدر ترامپ از کاخ سفید دورتر می‌شود، به همان اندازه جمع آوری کمک‌های مالی برایش سخت‌تر می‌شود.

در حالی که دونالد ترامپ به شدت متذکر شده که او می‌تواند مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند، اما قوانین مالی کمپین انتخابات، او را از استفاده از منابع مالی کمیته "آمریکا را نجات دهید" برای کاندیداتوری خودش باز می‌دارد.

اگرچه این رئیس جمهوری سابق "مبالغ هنگفتی" را صرف برگزاری اجتماعات و تجمعات سیاسی می‌کند که به موجب آن ظاهرا از نامزدهای جمهوری خواه حمایت می‌کند اما سخنرانی‌های خود را به عنوان "رویداد اصلی" برای معرفی خود انجام می‌دهد.

پل رایان، یکی از کارشناسان امور مالی کارزار انتخاباتی گفت: ترامپ ممکن است به خوبی راهی را پیدا کند تا مبلغی که در سال ۲۰۲۱ جمع آوری کرده را برای حمایت و پیشبرد کارزار انتخابات ۲۰۲۴ خود خرج کند و بدون دردسرد از این مرحله عبور کند.

براساس میزان مبلغی که دفتر ترامپ منتشر کرده، "آمریکا را نجات دهید" که در سال ۲۰۲۱ با ۱۰۵ میلیون دلار پول نقد کار خود را به پایان رساند، تنها ۱.۳۵ میلیون دلار به "اهداف و منافع هم فکر و کاندیداهای مورد تایید" کمک کرده است.

این گروه در ماه ژوئیه، یک میلیون دلار کمک را به یکی از موسسات محافظه‌کاران اهدا کرد؛ موسسه‌ای که در حال حاضر نام مارک میدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید، را به عنوان یکی از شرکای ارشد ثبت کرده است.

براساس یک افشای مالی جداگانه، کمیته کارزار سابق ترامپ، که اکنون "آمریکا را دوباره عالی کن" نامیده می‌شود، در پایان سال ۲۰۲۱، ۶.۷ میلیون دلار پول نقد داشت که بسیاری از آن در نیمه دوم سال، صرف "هزینه‌های قانونی" شد.

براساس شواهد و افشاگری‌ها، "آمریکا را نجات دهید" و کارزار سابق ترامپ، در این دوره بیش از ۲۹۰ هزار میلیون دلار را صرف اجاره، غذا و پذیرایی، ملاقات و جلسات و اقامت در املاک ترامپ کردند.

تیلور بودویچ، سخنگوی دونالد ترامپ، در بیانیه‌ای درخصوص جمع آوری کمک‌های مالی عنوان داشت که این جنبش رئیس جمهوری سابق آمادگی شکست را در انتخابات میان دوره‌ای دارد ولی همچنان تا سال ۲۰۲۴ به کار خود ادامه می‌دهد.

ت ت
کدخبر: 64230 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها