دیدار چهره به چهره مسئولان عالی قضایی با ۲۷۶ نفر از مراجعان

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال ۲ الی ۳ زندان استان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهرها، تصریح کرد: برای تحقق این مهم با مساعدت دولت و استانداری، ۵ الی ۶ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

دیدار چهره به چهره مسئولان عالی قضایی با ۲۷۶ نفر از مراجعان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست پایانی سفر استانی به سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای ششمین سفر استانی هیئت عالی قضایی در دوره جدید اظهار داشت: در جریان سفر هیئت عالی قضایی به سیستان و بلوچستان، مسئولان قضایی به ۱۲ شهرستان عزیمت کردند و ضمن دیدارهای چهره به چهره و بدون‌واسطه با مردم از برخی مراکز و مراجع قضایی از جمله زندان‌ها بازدید به عمل آوردند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:  همچنین معاون اول قوه قضاییه و رییس دیوان عالی کشور نیز با ۲۷۶ نفر از مراجعان به دستگاه قضایی به صورت چهره به چهره ملاقات کردند و در راستای رفع مسائل قضایی آنها، دستورات مقتضی را صادر کردند.

رئیس دستگاه قضا گفت: علاوه بر اینها، نامه‌های مکتوب مردمی نیز واصل شده است که در خصوص آنها ترتیب اثر داده خواهد شد و نتایج به اطلاع فرستندگان نامه‌ها خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات عاجلی که باید برای رفع مسائل قضایی استان سیستان و بلوچستان ترتیب داد، مشخصاً به مشکلات تجهیزات پزشکی قانونی و ادارات ثبت این  استان اشاره کرد و گفت: ساختمان پزشکی قانونی در برخی شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان دایر نیست و در برخی دیگر از شهرستان‌های استان نیز نواقصی در ساختمان‌های پزشکی قانونی وجود دارد که برای رفع این مشکل ترتیباتی را اتخاذ خواهیم کرد و با مساعدت استانداری ۷ الی ۸ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

رئیس عدلیه به مشکلاتی که در حوزه ادارات ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: فقط در ۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اداره ثبت اسناد و املاک دایر است؛ در جریان این سفر مقرر شد در دو شهرستان استان هر چه زودتر ادارات ثبت اسناد راه‌اندازی شود و برای تأسیس این ادارات در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدامات مقتضی ترتیب داده شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال ۲ الی ۳ زندان استان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهرها، تصریح کرد: برای تحقق این مهم با مساعدت دولت و استانداری، ۵ الی ۶ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

رئیس دستگاه قضا افزود: برای دادگستری مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که باید در ردیف ملی گنجانده شود و اقدامات ناظر بر آن در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تجهیز منابع انسانی در دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: به صورت موقت ۸ قاضی و به تناسب آن، تعدادی کارمند به مجموعه دادگستری سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود و ۳ شعبه دادگاه اعم از خانواده و حقوقی نیز به ساختار قضایی استان افزوده خواهد شد تا امور قضایی مردم استان سیستان و بلوچستان با سرعت بیشتری پیش رود.

رئیس دستگاه قضا به انجام چند مورد ملاقات مردمی خود در جریان سفر به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و عمده درخواست‌های ارائه شده مردمی را اعطای تخفیف مجازات برای خویشاوندان محکوم‌شان و گلایه از تأخیر در رسیدگی‌های قضایی دانست و تاکید کرد: برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات مردم در حد مقدورات قانونی، اقدام لازم را به عمل خواهیم آورد.

رئیس عدلیه در ادامه با تشریح دلایل اطاله رسیدگی‌ها به برخی از پرونده‌های قضایی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در برخی پرونده‌های ناظر بر جرائم سنگین مانند قتل عمد، فرآیندهای تحقیق و رسیدگی زمان‌بر است؛ از سویی دیگر تعدادی از پرونده‌های کثیرالشاکی نیز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که بعضاً ردیابی و کارشناسی اموال مرتبط با این پرونده‌ها طولانی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان بر توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات بر پایه بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و نفوذ کلام رؤسای طوایف در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

ت ت
کدخبر: 72592 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها