چهره باورنکردنی هرکول پوآرو در اوج جوانی+ عکس

به یاد سریال نوستالژی و قدمی هرکول پوآرو، به زندگی شخصی و حال حاضر کاراگاه کوتوله دوست داشتنی هرکول پوارو و همسرش بعد از ۳۴ سال خواهیم پرداخت.

چهره باورنکردنی هرکول پوآرو در اوج جوانی+ عکس
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از خبرآنلاین، سِـر دیوید کورتنی سوشِـی (انگلیسی: Sir David Courtney Suchet ؛ ‌ تلفظ صحیح نام‌خانوادگی: ‎/ˈsuːʃeɪ/‎ SOO-shay) که نام‌خانوادگی‌اش در ایران به‌اشتباه ساچِت هم گفته‌شده، بازیگر بریتانیایی تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان «فرماندهٔ والامقام امپراتوری بریتانیا» است.

او نقش ادوارد تلر را در مجموعهٔ تلویزیونی اوپنهایمر ایفا نمود و جایزهٔ انجمن سلطنتی تلویزیون و اتحادیهٔ مطبوعاتی صدا و سیما را بابت هنرنمایی در سریال راه و رسم زندگی ما دریافت نمود. از جمله معروف‌ترین کارهای وی، ایفای نقش هرکول پوآرو در سریال پوآرو از ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ است که برای او شهرت بین‌المللی را به ارمغان آورد و در سال ۱۹۹۱ نامزدِ دریافت جایزهٔ بَـفتا شد.

به گزارش فرادید، بازیگر مشهور بریتانیایی سر دیوید کورتنی سوچت در ۲ می ۱۹۴۶ در پدینگتون، لندن، انگلستان به دنیا آمد و علامت زودیاک خود را ثور ساخت. او ۱۱۶ عنوان بازیگری دارد، اما شاید به خاطر بازی در نقش هرکول پوآرو در بسیاری از قسمت‌های سریال معمایی جنایی «پوآرو» که هیو فریزر و فیلیپ جکسون نیز در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند، شناخته می‌شود و آثار هرکول پوآرو، کارآگاه تخیلی بلژیکی را دنبال می‌کند. توسط آگاتا کریستی این سریال از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ پخش شد و برنده شش مورد از ۲۳ نامزدی جایزه خود شد.

دیوید هنوز هم امروز در صنعت سینما فعال است و در حال فیلمبرداری برای فیلم آینده “شام با ادوارد” است.

پوآرو

ت ت
کدخبر: 206232 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها