خبرنگار:

نماینده مردم اراک در مجلس:

با کلیات تعطیلی پنجشنبه یا شنبه مخالفم چون شامل حدود ۹ میلیون کارمندان نمی‌شود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: برخی در مجلس موافق تعطیلی پنج‌شنبه و عده‌ای موافق تعطیلی شنبه هستند ولی نباید به این موضوع نگاه سیاسی یا هر چیز دیگر داشت.

با کلیات تعطیلی پنجشنبه یا شنبه مخالفم چون شامل حدود ۹ میلیون کارمندان نمی‌شود
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، از قرار معلوم لایحه تعطیلی دو روز در هفته به مراحل تصمیم نهایی در مجلس رسیده است و باید منتظر بود و دید بالاخره این تعطیلی در پنج‌شنبه لحاظ خواهد شد یا شنبه؟

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس، در خصوص این لایحه و انتقاداتی که به آن وارد است به «منیبان» گفت: بنده به شخصه با کلیات این لایحه مخالف هستم زیرا این لایحه شامل عموم کارکنان نمی‌شود و تنها کارکنان دولت را دربر می‌گیرد.

او افزود: ما 11.5 میلیون نفر نیروی شاغل داریم و از این رقم‌ دو میلیون و 200 هزار نفر در بدنه دولت مشغول فعالیت هستند. اولین سوال این است که تکلیف بیش از 9 میلیون نفری که در بخش خصوصی هستند چه می‌شود؟ حال اگر بناست قانونی تصویب شود باید همه 11.5 میلیون نفر را شامل شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در این لایحه بناست که ساعت کاری در طول هفته کمی بیشتر شود تا بتوان یک روز را تعطیل کرد. این روند بار مالی برای دولت دارد زیرا باید ارائه ناهار به کارکنان را تامین کنند. از طرفی وقتی یک روز تعطیلی بیشتر شود بخش خصوصی مثل یک تولیدکننده که با بخش اداری شهرک‌های صنعتی، وزارت صمت، استانداری و فرمانداری کار دارد باید چه کار کند؟

آصفری اظهار کرد: بنده موافق یک روز اضافه شدن تعطیلات در هفته هستم اما باید این موضوع شامل همه افرادی شود که چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی فعالند. از این‌رو دولت باید سیاست‌های تشویقی را برای بخش خصوصی اعمال کند تا آن‌ها هم روی به این کار بیاورند. مثلاً باید به بخش خصوصی گفت اگر به این قانون تن دادی بخشی از مالیات بر تو بخشیده می‌شود یا در بهره‌مندی از حامل‌های انرژی حمایت خواهی شد.

او گفت: برخی در مجلس موافق تعطیلی پنج‌شنبه و عده‌ای موافق تعطیلی شنبه هستند ولی نباید به این موضوع نگاه سیاسی یا هر چیز دیگر داشت. نگاه به این قانون باید حمایت از کانون خانواده باشد و اینکه مثلاً عده‌ای می‌گویند اگر فلان روز تعطیل باشد ارتباط مالی ما با دنیا قطع می‌شود درست نیست چون ارتباطات مجازی بسیار گسترده شده است.

نماینده اراک در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در این رابطه رعایت عدالت است. نباید بین کارکنان و کارگران دولتی و بخش خصوصی تفاوت قائل شد. اگر این چالش رفع شود انتخاب روز برای تعطیلی موضوع خیلی جدی و مشکل‌سازی نیست.

ت ت
کدخبر: 211846 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها