عملکرد طوفانی دختران قایقران ایران /تاریخ ساز شدند

فاطمه مجلل، زینب نوروزی و مهسا جاور جواز حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ را بدست آوردند.

عملکرد طوفانی دختران قایقران ایران /تاریخ ساز شدند
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان ؛ مسابقات انتخابی المپیک رویینگ و آب‌های آرام در دو کشور کره‌جنوبی و ژاپن به پایان رسید و سهم زنان قایقران ایران، دو سهمیه بود.

فاطمه مجلل که روز گذشته به فینال روئینگ یک‌نفره زنان صعود کرده بود، موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها و سهمیه المپیکی شد. مجلل در کارنامه خود، سابقه کسب نقره روئینگ چهار نفره مسابقات آسیایی هانگژو و طلای روئینگ یک‌نفره و دو نفره  زیر ۲۳ سال آسیا را دارد.

همچنین زینب نوروزی و مهسا جاور که در مسابقات آسیایی هانگژو مدال نقره دو نفره و چهار نفره روئینگ را به دست آوردند، در انتخابی المپیک موفق به تاریخ‌سازی شده و برای اولین بار سهمیه روئینگ دو نفره را کسب کردند.

با احتساب محمد نبی رضایی و علی آقامیرزایی که در کانو و کایاک ۱۰۰۰ متر مردان سهمیه المپیک را بدست آوردند، تعداد قایقرانان ایران در المپیک پاریس می‌روند، پنج نفر خواهد بود. پیش از این، بیشترین سهمیه قایقرانی برای المپیک ۲۰۱۲ لندن کسب شد که چهار ورزشکار در بخش انفرادی شرکت کردند.

 

ت ت
کدخبر: 211346 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها