حمایت بی‌سابقه یک استقلالی از مهدی طارمی

کاپیتان سابق استقلال از مهدی طارمی تمجید کرد.

حمایت بی‌سابقه یک استقلالی از مهدی طارمی
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ پیروز قربانی درباره شرایط تیم ملی ایران صحبت کرد.

درباره صعود تیم ملی به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

    باید به این تیم و بازیکنان آن تبریک گفت که از هر نظر شایستگی صعود به جام جهانی را داشتند. این تیم ملی یکی از بهترین نسل‌هایی است که ما در فوتبال ملی مان دیده ایم. بهتر است از حالا تدارکی در حد همین تیم داشته باشیم تا اگر از آنها توقع صعود به دور دوم جام جهانی داریم شرایطش را هم برای شان فراهم کنیم.

چطور؟

    برای اینکه ما معمولاً در این قبیل مواقع فقط شعار می‌دهیم. با شعار دادن کاری اتفاق نمی‌افتد. کلا تدارک دیدن ما برای تیم ملی فوتبال مشکل دارد. مادامی‌که با تیم‌های تاپ دنیا بازی نکنیم نمی‌توانیم تاریخ ساز شویم. بهتر است مسئولان به جای حرف زدن، بیشتر عمل کنند. در این صورت است که می‌توان امیدوار شد این تیم با این بچه‌های شایسته اش بتواند به دور دوم راه پیدا کند.

می‌دانید کشورمان به دلایل مختلف برای برگزاری چنین بازی‌هایی مشکلاتی دارد؟

    بله. همه مشکلات را می‌دانیم. تحریم‌ها، مسائل مالی و از این قبیل، ولی آنهایی که می‌گویند بروید و با غیرت ایرانی بجنگید تا صعود کنید بدانند، همه مردم دنیا غیرت دارند و همه تلاش می‌کنند تا موفق شوند. امروزه فوتبال یک فن است و همه چیزش به تدارک و تجهیز خوب ربط پیدا می‌کند. اگر تدارک درست حسابی نداشته باشیم باز هم می‌رویم و دست خالی بر می‌گردیم.

حضور طارمی‌در شرایط غیر معمول و بازی ۹۰ دقیقه‌ای در ترکیب کمی‌ریسکی نبود؟

    بالاخره مهدی طارمی‌است. ما از این بازیکن دوتا نداریم. مهدی طارمی‌یکی است. یک بازیکن باکیفیت که هیچ کس نمی‌تواند در تیم ملی جایگزینش باشد. کیفیت بازی اش فوق العاده است. من هم وقتی شنیدم ساعت ۳ بامداد رسیده و فیکس شده نگران شدم که مبادا مصدوم شود ولی او آمد با جان و دل بازی کرد که دمش گرم! لذتش را هم خودش برد و ما هم از دیدن فوتبالش کیف کردیم. شکر خدا مصدوم هم نشد.

از دیگر اتفاقات مهم بازی ایران مقابل عراق چه نکته‌هایی مد نظر شماست؟

    صحنه حضور دو عابدزاده کنار هم عالی بود، عالی! وقتی می‌گویند «پسر کو ندارد نشان از پدر» یعنی همین. البته که احمدرضا مرد محبوب همیشگی من در همه تیم‌های ملی است و هیچ کس جای او را نمی‌گیرد ولی امیر عابدزاده هم پیشرفت فوق العاده‌ای کرده. به اعتقاد من اگر یک دروازه بان در آسیا بهترین بازی با پا را داشته باشد همین امیر است. هر مربی آرزو می‌کند چنین دروازه بانی درون دروازه اش باشد.

بازی با امارات را چطور پیش بینی می‌کنید؟

    امیدوارم روحیه بچه‌ها برای شکست دادن این تیم پایین نیامده باشد. به طور کلی هر تیمی‌از حاشیه خلیج فارس در دیدارهای دوستانه، رسمی، تورنمنت و تحت هر شرایطی به ایران ببازد برای من لذتبخش است. امیدوارم این بازی هم با برد ما تمام شود.

بازی استقلال مقابل تیم هوادار را چطور پیش بینی می‌کنید؟

    ما که در اردوی تیم استقلال نیستیم و نمی‌دانیم آنجا چه خبر است ولی فرق این تیم با تیم دور رفت این است که حالا آنها صدرنشین هستند و امید اول قهرمانی به شمار می‌روند. این موضوع، مسئولیت اعضای تیم به ویژه بازیکنان را دو برابر می‌کند. امیدوارم اینقدر با کیفیت در دور برگشت حاضر شوند که پس از سال‌ها دوباره قهرمانی را برای ما به ارمغان بیاورند.

حرف باقیمانده‌ای دارید؟

    بله! در ارتباط با موضوع کولبرها و وقتی که خداداد عزیزی بعد از دیدار ایران و عراق مطرح کرد می‌خواستم یادآور شوم که من خودم چهار سال بین کردها زندگی کردم و حالا بهترین دوستانم همان کردها هستند. با این که الان دیگر آنجا کار نمی‌کنم اما سالی چهار، پنج بار به آنجا می‌روم تا با این دوستان خوبم دیدار کنم. یک جمعیت زحمتکش، انسانهای شریف، رفیق باز و مهمان نواز.

درباره کولبرها صحبتی داشتید؟

    بله! کولبرها جزو قشری از اجتماع ایران هستند که زحمت می‌کشند و جانشان را کف دستشان می‌گذارند و از این طریق نان درمی‌آورند. اگر خداداد عزیزی در برنامه تلویزیونی حرفی درباره آنها زد قطعاً قصد توهین و تحقیر کسی را نداشته. خداداد عزیزی خواسته مزاح کند. خداداد محبوب همه ایرانی‌هاست. آدمی‌بوده که وقتی خیلی‌ها جرأت حرف زدن نداشتند از حقوق مردم صحبت کرده و با این قبیل مسائل جایگاهش نزد مردم خدشه دار نمی‌شود. کسی که به او حمله کرده خواسته او را تخریب کند ولی نمی‌تواند. آن نماینده مجلسی که علیه خداداد عزیزی حرف زده قطعا می‌خواسته از این فرصت برای شنیده شدن اسمش استفاده کند وگرنه اگر نماینده مجلس است برود از جایگاه و قدرتش استفاده کند تا مشکلات این قشر زحمتکش آسیب‌پذیر را برطرف کند. به جای اینکه به خداداد عزیزی حمله کند معضلات کردهایی را حل کند که جانشان را در کوه و کمر مفت مفت از دست می‌دهند تا کمترین درآمد را از سخت‌ترین کار داشته باشند.

 

ت ت
کدخبر: 64334 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها