در گفتگو با منیبان مطرح شد؛

گرامی مقدم: تغییر رابطه اصلاح طلبان با حاکمیت جزو برنامه‌های ما است

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آرایش اصلاح طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری تا ۶ ماه آینده مشخص می شود.

گرامی مقدم: تغییر رابطه اصلاح طلبان با حاکمیت جزو برنامه‌های ما است
بیشتر بخوانید:

اسماعیل گرامی مقدم، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان، در رابطه با انتخابات سال ۱۴۰۴ و برنامه ریزی اصلاح طلبان برای آن اظهار کرد: جبهه اصلاحات فعالیت خودش را به صورت تدریجی در قالب جبهه اصلاحات و احزاب ۳ گانه شروع می کند، احزاب فعال هستند و باتوجه به رویدادهایی که روزمره به وجود می‌آید کنش گری دارند. یک بخش از فعالیت ها هم، برنامه‌‌های میان مدت است که در رابطه با سامان دادن به جریان اصلاحات در کشور و در استان‌ها، رصد کردن مطالبات مردم و برخورد حاکمیت با این مطالبات است.

او افزود: نارضایتی که در مردم وجود داشت خودش را در انتخابات اخیر با کاهش مشارکت‌ نشان داد که قاعدتا برنامه ریزی برای این موضوع جزو اولویت‌های اصلاح طلبان است. علاوه بر این رابطه اصلاح‌طلبان با حاکمیت و تغییر آن هم جزو‌ برنامه‌های اصلاح‌طلبان خواهد بود. به هر حال اصلاح طلبان برای فعالیت، پیگیری مطالبات و نیازهای مردم و بهتر شدن اوضاع نیازمند این هستند که رابطه مناسبی با حاکمیت داشته باشند.

گرامی مقدم خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله که اصلاح‌طلبان در آینده باید درباره آن موضع گیری کنند، انتخابات سال ۱۴۰۴ است. آنها باید مشخص کنند که چه میزانی می‌توانند در این انتخابات سهم داشته باشند ‌

او ادامه داد: از طرف دیگر باید دید حاکمیت چقدر در جلب رضایت مردم حرکت خواهد کرد. بسیاری از مشکلات معیشتی مردم، مشکلات اجتماعی که وجود دارد و مهاجرتی که سیر صعودی گرفته همه و همه چالش‌های اساسی بوده که پیش روی حاکمیت است.

این چهره اصلاح طلب خاطر نشان کرد: باید دید که آیا در خصوص انتخابات مردم همان روند گذشته را طی خواهند کرد و بی توجه خواهند بود یا خیر. 

او ادامه داد: آرایش اصلاح طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری تا ۶ ماه آینده مشخص می شود.  

او گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال گذشته پیش بینی عدم مشارکت مردم را داشتند و  باتوجه به نقد جدی که به برگزاری و نحوه اجرای انتخابات داشتند، عدم مشارکت را در انتخابات سال قبل در پیش گرفتند. در مجموع اصلاح طلبان در کنار مردم ایستاده‌اند و قهر نکرده‌اند؛ نه مردم با اصلاح طلبان قهر کرده‌اند و نه اصلاح طلبان با مردم بلکه مردم به واسطه عدم تحقق مطالباتشان در انتخابات اخیر با عدم مشارکت، کنشگری کردند.

گرامی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع حاکمیت باید کرنش کند تا جریان اصلاحات هم برای حضور یا عدم حضور در انتخابات تصمیم بگیرد.

ت ت
کدخبر: 211232 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها